JS Elektronik
ul. Wolumen 6/43
01-912 Warszawa

tel: (022) 245 09 62
kom: 501 014 418

biuro@jsel.pl biuro@jselektronik.pl

VM3F wolomierz + termometr + PWM




 

.
Zastosowanie:
  • Motocykle z instalacją  6V, 12V, 24V
  • Rowery elektryczne.
  • Jachty i łodzie.
  • Według pomysłu użytkownika.

    Właściwości:
  • Pomiar napięcia stałego od 5.5V do 29V.
  • Pomiar temperatury od -25C do +100C.
  • 2 programowalne progi alarmu napięcia: dolny i górny
  • 2 programowalne progi alarmu temperatury: dolny i górny.
  • Sterowanie PWM (mocą) np. kamizelki ogrzewającej **
  • Ustawiana temperatura włączenia PWM.
  • Automatyka włączania i wyłączania miernika.
  • Automatyka jasności wyświetlacza.
  • Uszczelniona, niewielka obudowa (40 x 20 x 53mm).
  • Sygnalizacja alarmu, miganiem jasnej diody LED.
  • 3 - cyfrowy, trwały wyświetlacz LED o dużej jasności.
  • Do wyboru kilka  kolorów wyświetlacza
  • Regulacji i programowania miernika
    przyciskiem kontrolnym umieszczonym z tyłu obudowy.
  • Odporny na omyłkowe podłączenie.

  • ** w połączeniu ze sterownikiem mocy np. PD10.
    PWM = modulacja szerokości impulsu
    *** w komplecie jest przycisk PBS33 czerwony

    TABELA 1: DANE TECHNICZNE  WOLTOMIERZA  VM3F
    Zakres pomiaru napięcia: 5,5V- 29V DC (napięcie zasilania = napięcie mierzone)
    Prąd pobierany - praca: od 6mA do 40mA (zależy od napięcia zasilania i jasności LED)
    Prąd pobierany - uśpienie: <0,7mA, typowo 0,3mA
    Zakres pomiaru temperatury: -25C +100C (pomiar chwilowy do +120C)
    Typ czujnika temperatury: elektroniczny, precyzyjny, na kablu 2m.
    Zakres regulacji PWM: 0 - 100% z krokiem 10%
    Częstotliwość pracy PWM: zmienna, od 20Hz do 40Hz
    Dokładność pomiaru: napięcie: +/- 0.1V,  temperatura +/- 1C
    Wyświetlacz: 3 cyfry LED o wysokości 10mm
    Kolor wyświetlacza LED: czerwony,  niebieski, żółty lub biały  (określany w zamówieniu)
    Wymiary obudowy: 40 szer. x 20 wys. x 53mm.
    Waga: ok. 125g  (z przewodami)
    Długość przewodów: przewód czujnika temperatury 2m,  zasilający 1m.



    INFORMACJE  PODSTAWOWE:
    Miernik VM3F jest połączeniem woltomierza, termometru i regulatora PWM - służącego w motocyklu
    do regulacji temperatury podgrzewanych manetek lub kamizelki. Miernik może sygnalizować
    (miganiem diody) spadek napięcia akumulatora poniżej ustawionego dolnego progu (rozładowanie)
    lub wzrost napięcia powyżej górnego progu alarmu. Progi alarmu są ustawiane niezależnie w zakresie
    0V - 29V. Podobnie możemy ustawić progi alarmu dla temperatury i np. sygnalizować spadek
    temperatury poniżej 0C, lub zakres temperatur od -2C do +2C (niebezpieczeństwo gołoledzi).
    Sterowanie funkcjami miernika dobywa się za pomocą jednego klawisza umieszczonego np. na
    kierownicy i połączonego z miernikiem przewodem. Dodatkowo, z tyłu obudowy, jest klawisz testowy.

    Każde naciśnięcie klawisza powoduje zmianę wyświetlanego parametru w następującej kolejności:


    Ustawienie miernika na pomiar napięcia lub temperatury będzie powodowało ciągłe wyświetlanie danego parametru. Ustawienie "Au. " powoduje automatyczną zmianę wyświetlanego parametru co 4 sekundy.
    Jeżeli podłaczymy miernik bezpośrednio do akumulatora to mozna wówczas wykorzystać  funkcję automatycznego wyłączania (uśpienia). Po wyłączeniu silnika  napięcie akumulatora  przestje się  się zmieniać. Miernik to wykrywa i po 15 sek. przechodzi w stan  w stan uśpienia -  pobiera wówczas minimalny prąd.  Miernik automatycznie dostosowuje  jasność wyświetlacza do oświetlania zewnętrznego.
    Woltomierz zamknięto w aluminiowej obudowie pomalowanej czarnym lakierem proszkowym. Od spodu obudowy są dwa otwory M3 (+ 2 nierdzewne śruby M3/6) służące do mocowania woltomierza. Z tyłu obudowy wyprowadzono przewody podłączeniowe:
     
     




    PODŁĄCZENIE ELEKTRYCZNE 
    Z obudowy woltomierza wyprowadzone są 4 kable. Każdy kabel składa się z 2 izolowanych od siebie elektrycznie, ale połączonych ze sobą mechanicznie przewodów.

    1. Kabel zasilania i pomiaru napięcia (czerwono / czarny) . Jeden z przewodów tego kabla, oznaczony wyraźnym, czerwonym paskiem, należy podłączyć do "+" instalacji, a ten bez oznaczenia do masy "-" . Miernik podłączamy na stałe do napięcia np. przy bezpiecznikach . Wówczas musi być aktywna funkcja automatycznego wyłączania miernika (APo) i miernik będzie przechodził w stan uśpienia po wyłączeniu silnika. Jeżeli miernik ma być całkowicie odłączany od napięcia akumulatora, wówczas podłączenia należy dokonać za stacyjką, ale nie będzie działał wtedy zegar (zegar nie ma podtrzymania). Czasami pomiar napięcia może nie być wiarygodny. Dzieje się tak wtedy, gdy woltomierz podłączymy do przewodów, którymi płynie duży prąd do innych odbiorników powodując znaczny spadek napięcia na tych przewodach. Należy wówczas poszukać innego miejsca podłączenia. Najdokładniejszy pomiar jest bezpośrednio na klemach akumulatora.

    2. Kabel do przycisku (niebieska opaska): do końcówek kabla należy podłączyć dowolny przycisk monostabilny (chwilowy). Nie ma znaczenia +/- , ale przewodów nie wolno podłączyć do masy ani do innych przewodów (w komplecie jest przycisk PBS33)

    3. Kabel do regulatora mocy PWM (bez opaski): sam miernik nie ma silnoprądowych elementów mocy sterujących przepływem prądu np. do kamizelki ogrzewającej. Jest regulatorem PWM, który współpracuje z regulatorem mocy np. PD10. Przewód oznaczony czerwonym paskiem (+) należy podłączyć do wejścia "+" regulatora mocy, a kabel bez oznaczenia (masa) do "-". W przypadku kiedy nie korzystamy ze tej funkcji kabel można skrócić i zaizolować, a funkcję "P" wyłączyć z kolejki wyświetlania.
    4. Kabel z czujnikiem temperatury: na końcu kabla jest zamocowany precyzyjny, elektroniczny czujnik temperatury. Czujnik ma wykonany otwór D=3mm, który ułatwia przymocowanie go do "nadwozia". Miejsce zamocowania powinno być tak wybrane, żeby czujnik nie nagrzewał się od Słońca, miał zapewniony przepływ powietrza, a zarazem nie był narażony na błoto chlapiące spod koła. Uwaga ! czujnik nie powinien być przykręcony metalową częścią bezpośrednio do elementów nadwozia, gdyż bezwładność cieplna tych elementów jest duża. Należy starannie zamocować kabel czujnika, żeby od drgań nie nastąpiło jego wyrwanie z obudowy. Ta uwaga dotyczy wszystkich przewodów !



     

    ZASTOSOWANE ZABEZPIECZENIA.
    1. W mierniku zastosowano zabezpieczenia elektryczne na przewodzie zasilającym , które czynią go niewrażliwym na  pomylenie przewodów w czasie montażu.
     
    2. Płytki miernika są zalane masą izolująca która chroni je od wilgoci i poprawia izolację elektryczną.
    Dodatkowo, obudowa jest również uszczelniona silikonem. Woda może się jednak dostać do środka
    obudowy przez otwory mocujące. Należy przy montażu zadbać o to aby otwory te były dobrze
    uszczelnione - np. dodatkowymi podkładkami gumowymi lub przez okręcenie gwintu śrub mocujących
    taśmą teflonową. Jeżeli mimo to woda dostaje się do obudowy, to należy pozostawić otwarte 2 małe
    otwory (1,5mm) na spodzie obudowy które służą do odprowadzenia wody.

    3. Cała obudowa, a zwłaszcza pleksa, jest pokryta pastą woskową (do konserwacji nadwozi samochodowych) która podnosi odporność obudowy na zarysowania i warunki atmosferyczne. Raz na rok dobrze jest ponowić to zabezpieczenie.

     



     

    Pełny opis możliwości i programowania miernika jest dość obszerny.  Można się z nim zapoznać pobierajac nstrukcję obsługi - dokument pdf poniżej.
     
    VM3F.pdf (ok. 110kB)  instrukcja obsługi  woltomierza VM3F




Cena : 98,00 PLN

  Instrukcja VM3F